جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان لنده با محوریت «پیشگیری از جرائم و آسیبهای اجتماعی در فضای مجازی » تشکیل شد.
کد خبر: ۶۹۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰ 17 December 2018

جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان لنده با محوریت «پیشگیری از جرائم و آسیبهای اجتماعی در فضای مجازی » تشکیل شد.

شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان لنده با محوریت «پیشگیری از جرائم و آسیبهای اجتماعی در فضای مجازی »در این نشست سعادتیان رییس دادگستری شهرستان رشد ناهنجاری‌های اجتماعی در فضای مجازی و بطور مصداقی کلاهبرداری های اینترنتی را یکی از نگرانی‌های دستگاه‌قضایی عنوان و در‌این باره گفت باید با محوریت آگاهی‌بخشی به مردم  برای استفاده صحیح از فضای مجازی فرهنگ‌سازی کنیم به طوری که در مباحث مرتبط با پیشگیری از جرایم و تخلفات‌، کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی را شاهد باشیم و این امر مستلزم نگاه فراگیر همه ی اعضای کمیته پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بالاخص نهادهای فرهنگی است .

پرندوار جانشین دادستانی شهرستان لنده نیز گفت؛ از جمله ی پرونده سازی های اخیر در لنده مربوط میشود به کلاهبرداری های اینترنتی که متاسفانه بیشترین قشری که گرفتار این آسیب میشوند قشر تحصیلکرده هستند .

وی گفت؛ در برخی موارد اشخاص تحصیلکرده بدون هیچ گونه شناختی از شماره های ثبت شده در آگهی های اینترنتی ارتباط برقرار و اقدام به خرید اینترنتی می کنند که لازم است هشدار ها و تذکرات لازم در این زمینه توسط همه ی دستگاه، خصوصا آموزش وپرورش به زیر مجموعه های خود داده شود.

در ادامه سرگرد مختاری فرماندهی سپاه ناحیه لنده گفت؛ اینترنت و به تبع آن فضای مجازی جزو لاینفک زندگی همه اقشار جامعه شده است و این نگاه که بخواهیم صورت مسئله را پاک کنیم و منع استفاده از فضای مجازی در دستور کار قرار بگیرد امری ناشدنی است و تنها راه جامعه برای رویارویی با فضای مجازی به‌ویژه خانواده‌ها بالا بردن علم رسانه‌ای است، که برای استفاده از این فضا باید مهارت‌های لازم در این زمینه کسب شود.

وی افزود: با توجه به این‌که حتی در کشورهای بیگانه استفاده از فضای سایبری دارای حدودی مشخص و محدود است میطلبد تلاش نماییم حد استفاده از این فضا خصوصا در خانواده هایمان مشخص باشد و طرز استفاده آموزش داده شود .

عضو شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان لنده با بیان اینکه فضای مجازی یک واقعیت انکارناپذیر است افزود: فضای مجازی قلمرو وسیع و گسترده و رو به رشدی دارد پس در چنین شرایطی بهترین گزینه برای مواجهه با آن افزایش سواد رسانه ای در جهت محافظت اقشار مختلف جامعه از اسیب های این پدیده است.

در ادامه از دیگر مواردی که در دستور کار اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان قرار گرفت سرقت و راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم در این مقوله بود .

شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان لنده با محوریت «پیشگیری از جرائم و آسیبهای اجتماعی در فضای مجازی »
کریمی نژاد فرماندار لنده با اشاره به اینکه شهرستان لنده از جمله ی مناطق امن استان است که متاسفانه در روزهای اخیر در نقاطی از شهر اقدام به سرقت کابل های شبکه برق شده است گفت؛ در شهر نقاطی وجود دارد که لازم است اداره برق و شهرداری نسبت به روشنایی این نقاط اقدام نمایند .
فرماندار لنده از اداره برق و شهرداری خواست نقاطی در شهر را که روشنایی مناسب ندارند ظرف یک هفت شناسایی و مشکل روشنایی این نقاط مرتفع گردد.

گفتنی است در بحث فضای مجازی با توجه به توصیه ریاست دادگستری مبنی بر ورود دستگاه های فرهنگی، جاویدان ریاست آموزش وپرورش و کاظمی مدیر بهزیستی اعلام آمادگی کردند در برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی همکاری لازم را کمیته پیشگیری از وقوع جرم شهرستان داشته باشند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار